۲۶ دی ۱۳۸۸، ۱۷:۲۳

تهران تا سال 90 به یکی از کلانشهرهای ایمن دنیا تبدیل می شود

تهران تا سال 90 به یکی از کلانشهرهای ایمن دنیا تبدیل می شود

کلانشهر تهران تا سال 1390 با رعایت استانداردهای جهانی به یکی از کلانشهرهای بزرگ دنیا در زمینه شهر ایمن تبدیل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید ابوالفضل حسینی شهردار منطقه 10 روز شنبه در نشست جامعه ایمن که با هدف آمادگی و پیشگیری از حوادث در مناطق شهر تهران برگزار شد اقدامات پیشگیرانه و حرکت به سوی شهر ایمن را به دو گروه زیربنایی و روبنایی تقسیم کرد.

وی گفت: مکانیابی برای احداث شهر، تجهیزات شهری، نوع کاربری و چگونگی همجواری تاسیسات و امکانات مختلف و موقعیت مکانی فرودگاهها و صنایع نسبت به شهر نقش مهمی در پیامد و کاهش و افزایش حوادث دارد.

حسینی ادامه داد: برنامه ریزی و طراحی معابر شهری رابطه مستقیمی با تصادفات خودروها داشته و در بروز حوادث و بلایای طبیعی نقش مهمی را ایفا می کند.

وی با اشاره به فرسودگی 50 درصدی بافت شهری منطقه 10 خاطرنشان کرد: فشردگی بنا، تنگی معابر علاوه بر افزایش آسیبها در حوادث امداد رسانی را به مخاطره می اندازد.

شهردار منطقه 10 گفت: براساس برنامه تهران تا سال 1390 با رعایت استانداردهای جهانی به یکی از کلانشهرهای بزرگ دنیا در زمینه شهر ایمن تبدیل خواهد شد و بر همین اساس مناطق شهرداری نیز باید شرایط لازم را برای در این رابطه مهیا کنند.

در ادامه این جلسه پیام شهردار تهران در قالب منشور ارتقای ایمنی شهرداری تهران با محورهای مشارکت مردم و مدیران، تدوین و اجرای برنامه های درازمدت همه جانبه برای شهر و آموزش گروههای در معرض خطر، مستند سازی علل و فراوانی حوادث در مناطق مختلف، حضور در مجامع ملی و بین المللی پیشگیری و کاهش حوادث و بلایا در شهر و استفاده از نخبگان دانشگاهی توسط دبیر شورای سیاستگذاری جامعه ایمن شهر تهران قرائت شد.

کد خبر 1018261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha